inaintaiwan.reismee.nl

Waar gaan we naar toe?

26 augustus,

Sinds een week hebben we een bestemming. Veel opties zijn weer gepasseerd de afgelopen weken. Miami, Mexico, India, Maleisië, Spanje, Hongkong als stopover naar Bali, maar met de prijs, we willen natuurlijk weer een ticket prijs die niet haalbaar is, lukt het niet echt. We kijken serieus naar de mogelijkheden om 2 weken naar Marocco te gaan. Dat scheelt ook weer een week vakantie want dit jaar hebben we al behoorlijk wat dagen opgenomen. Als we Marocco een beetje uitrekenen met tickets en verblijf....een beetje erbij en dan toch naar Bali? We kijken verder wat de mogelijkheden zijn en dan vooral de stopover mogelijkheden. Na het vergelijken van diverse airlines lijkt China airlines wel iets met een stopover in Taipei in Taiwan. Deze week zijn we nog een weekje met de boot weg en het is weer volop zomer! Vrijdagavond is er nog een feest van een oom en tante van Ina in Valburg (Gelderland). Als we daar heen rijden zouden we langs het reisbureau "Bangkok Manilla air" kunnen gaan om tickets te kopen, we rijden er toch langs.....Bovendien is er afgelopen vrijdag "zomaar" een Lonely Planet van Taiwan bezorgt door de post, eigenlijk hebben we geen keuze meer. Het lot heeft beslist, we gaan gewoon. Het lijkt er op om in 2020 weg te gaan, 1,5 week Taiwan en 2 weken Bali.

Vrijdag 30 augustus,

Om 1100 uur ligt de Sa Tuna weer afgemeerd in de vaste box. Twee dagen hebben we doorgebracht in Enkhuizen als laatste plaats van deze vrije week. Het is nog steeds een hele warme week. De tweede hittegolf van dit jaar. Thuis veranderen we de inhoud van de tas en gaan daarna direct verder met de PT richting Maarsen. Het vertrouwde BM air reisbureau helpt ons aan tickets voor volgend jaar. Goed voorbereid leggen we onze plannen voor en in de kortste tijd worden de tickets geprint. Met Air China naar Taipei waar we een stopover hebben van ruim een week en daarna door naar Bali voor 2 weken. Wat we thuis gepland hebben is geregeld, na het opruimen van de kerstboom kunnen de rugzakken weer van zolder

16 september,

Draverij in Medemblik. We zitten deze avond nog lekker buiten en de terrasverwarming staat aan. We hebben de afgelopen weken al wat hotels gezocht in Taipei. Vergelijken, nog weer eens bekijken, en nog eens...Voordat de eerste hotel boeking eruit is wordt er wat uitgezocht! De beste plek in de stad, de nabijheid van metro, markten, restaurants en het treinstation als we toch verder willen reizen in Taiwan. Ina heeft de eerste uitgezocht, en dat lijkt ons wel de mooiste. Bovendien hebben we een kamer geboekt met een raam! De hotelkamers in Taipei zijn klein en vaak zonder raam. Een nieuwe bestemming vraagt altijd weer wat inlevingsvermogen. Voor 8370 TWD staan er 3 nachten geboekt. We hebben al wat sites van andere reizigers gelezen. Doe je dat wat vaker dan komen toch wel de meest interessante plekken naar boven. Opmerkingen over plaatsen maar ook tips voor overnachtingen. De eerste boeking is er uit!

24 oktober,

Vandaag nog even 17 graden, maar het gaat kouder worden! De boot staat 1 week binnen en we zijn volop bezig met de keuken, de boot en bij Marjolein. Zojuist hebben we de allereerste nacht van de reis geboekt. Een " I am superior room " bij Van der Valk Schiphol... voor 59 euro en met 10 euro loyaliteits korting maakt dat 52 euro! Afgelopen keren is dat zo goed bevallen om een dag van te voren daar te overnachten. Zondag 9 februari met de trein naar Schiphol en vervolgens met de shuttlebus naar vd Valk. We kijken er nu al naar uit.

14 december,

Het is zaterdag. Een vrije dag ipv de zondag deze week. De kerstboom staat sinds vandaag weer in de kamer. Niet helemaal zonder problemen, de verlichting laat het afweten. Later op de dag, met hulp van Lizz en Finn, hangt alles er weer in. De boot is bijna klaar en buiten...windkracht 7 met veel regen. Tijd om wat te boeken dus. Vanavond hebben we 3 nachten geboekt bij " Villa exotica Bali" in Cenggu. Over minder dan 8 weken zijn we weer " onderweg", een mooi vooruitzicht.

Onderweg zijn is een tijdloze onderneming. Ik bedoel het echte onderweg zijn, niet het bezoeken van exotische plekken met witte stranden en palmbomen. Ik bedoel het reizen over lange, grijze afstanden, tussen hier en daar, tussen verschrikking en verwondering en elke reis heeft die momenten. Momenten die dagen duren en dagen die momenten lijken. Waarom ga je ? Om landen te bezoeken ? Om je droom waar te maken ? Om jezelf te vinden ? Om de eenzaamheid ? Of ga je om niet meer te willen weten waar je heen gaat of niet meer willen weten waar je vandaan kwam ? Mensen die veel reizen verliezen ergens onderweg hun ziel. Die ziel zweeft rond, daar boven de ozonlaag, in een tijdloos land, in een tijdloze wereld, in tijdloze gedachten.

een eenzame zeeman...

1 januari,

Traditie? De kerstboom staat buiten, de vloer weer in de olie en de 2 rugzakken zijn van zolder. Steeds meer kleine spullen staan al weer klaar op de slaapkamer. Ook de reis wordt steeds duidelijker. Plaatsen die we willen bezoeken, hoe gaan we reizen, en wat willen we gaan bekijken.

5 januari,

Dit weekend hebben we Finn en Lizz te logeren. Na een ontbijt met chocolade broodjes uit de oven en een kort bezoek aan de speeltuin in het park, gaan we naar Monkey Town in Schagen. Om 1600 uur zijn we weer thuis, moe en een tekort aan slaap. Na een tosti en een douche heeft Ina plots een mooi adres in Ubud: Yani's House! We boeken 2 nachten voor 50 euro, weer een stap verder. Vandaag nog 4 weken....

20 januari,

Bizarre dag. Vandaag naar het ziekenhuis voor " familie overleg". Sinds afgelopen weekend ligt pap in het ziekenhuis. Vandaag horen we dat de kans groot is dat het maagkanker is. Er is een verdikking aan het einde van de maag. Dinsdag is er weer overleg en is het duidelijk dat het niet goed is. Veel opties zijn er niet, maar we kiezen voor een omleiding van maag naar dunne darm. De operatie zal, na weer een overleg met de chirurg, snel gepland worden.

2 februari,

De operatie is goed gelukt, woensdag na het overleg is hij gelijk geholpen. Na ruim een week is hij weer thuis en inmiddels zonder sonde voeding. Wel is er veel hulp geregeld voor thuis. Verder is er het Corona virus in China, en inmiddels ook met besmettingen in andere landen. Ina heeft inmiddels een doos mondkapjes en desinfecterende gel gekocht. Vorig jaar in Iran met hoofddoek, nu met een mondkapje op reis?? Vandaag hebben we nog een boeking gedaan voor 1 nacht bij het TY hotel vlak bij het vliegveld van Taipei voor de vroege doorreis naar Indonesië.